Jump to content

Kans op vervolg maunder minimum na de 25ste cyclus


Guest Rens v.d. Pols

Recommended Posts

Guest Rens v.d. Pols

Ik lees net een stuk in de krant dat zou kunnen zijn dat er weer een lange minimumperiode aan kan komen op de zon volgens wetenschappers rond 2030 maak ik er dan van, nu zitten we in het moderne maximum. De kou van tussen 1650-1750 viel samen met het maunder minimum, daarvoor was er het Middeleeuws maximum, zoals dat in de krant staat. Nu zitten we in het moderne maximum. En ze zeggen dat de zon mogelijk te hulp kan schieten om de aarde(tegen de klimaatverandering) te redden met behulp van een lang minimum, het is mogelijk, het eerste teken hebben we al te pakken: de 25 ste cyclus die erg laag is, maar eerst krijgen we nog een recordcyclus: 24. Met kans op herhaling uitbarsting van 1 september 1859.

Alhoewel hoop ik niet dat het echt een superlaag minimum wordt, iets minder dan nu is zeker nodig maar hoop ik niet al te laag. Willen toch het poollicht af en toe kunnen zien en ook op de aarde de klimaatverandering tegen te gaan...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.