Jump to content

De A0 komt terug


Guest Rens v.d. Pols

Recommended Posts

Guest Rens v.d. Pols

Nu is het even een A3.81, maar de zonneactiviteit heeft al onder de 10^-8 gezeten, hopelijk gaat er nu echt <A1 aankomen!

Update: Er komt toch weer een lange flare aan: het is nu al een A8.65.

De hangstand is nu op de A8.65 met als hoogste A8.66.

Top is A8.66 geworden...nu weer een A7.97...

Link to comment
Share on other sites

Nou, goed in de gaten houden dan.

Ben benieuwd ja.

A 4.33 nu.

Upd: Ik post even dubbel, zal dit aanpassen als ik thuis ben, of als iemand anders t even zou willen aanpassen...

Kan hier op school namelijk het bericht niet aanpassen..

(zie het forum ook in het wit en wat letters.... )

Mijn update is A1.23 en vrijwel op de 10^-8 nu.

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Minimum uitbarstinkjes komen er nu echt allemaal tussen de A1 en de A6. Als dit zo blijft zijn we echt goed op weg naar het minimum met ook kleine periodes met de zonneactiviteit in de <A1.

Update: nou ja zomaar opeens een B5.4 van 0910 vanuit de A1 :P

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Inderdaad we zijn de goeie kant aan het opgaan ;) Wat een apart geval: vanaf A0.8 naar A8 naar C1.3 helemaal naar de A0.5 gelijk terug. Dit is zoals we het willen zien ;)

Hopen dat deze B en C-flares helemaal vanuit de A0-A1 de actievere aankomende cyclus aanduiden...

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Het ziet er raar uit maar dat zal het waarschijnlijk niet zijn, het levert wel een apart grafiekje op, als dit verlopig zo blijft tussen de A0 en de C2 zitten we goed en hopen dus dat deze grappige flares te maken hebben met het aankomende minimum en de aankomende sterkere cyclus...

En Wauter, de Alpenachtige Betavlekkengroep zouden we het ook nog kunnen noemen :P

Link to comment
Share on other sites

Dan nu aan mij (ik ben online) om te zeggen dat A0 is geweest.

Geen zonnevlekken meer.

Clean. Mocht ik iets verkeerd hebben dan hoor ik t graag!

a0zy3.jpg

Update: ik zie trouwens nu op http://www.spaceweather.com staan ...

X-ray Solar Flares

6-hr max: A0 0530 UT Sep25

24-hr: A0 0530 UT Sep25

explanation | more data

Updated: Today at 0600 UT

Link to comment
Share on other sites

Guest tom bonte

te vroeg..:) toch weer een A6.07 een uurtje geleden. maar het minimum lijkt er inderdaad echt aan te komen nu.

uitkijken over half jaartje naar de nieuwe cyclus en dan laten knallen die zon :):P

Link to comment
Share on other sites

de waardes spelen nu niet zo'n rol, we beleven na enkele maanden terug een wat minimummoment en hopelijk komen er geen vlekken meer opdagen voor een tijdje ;) bij vorige zonnevlekloze periodes was er aan de andere kant nog wel activiteit waar wat CME's werden geregistreerd op de far-side wat dus een minimumperiode niet echt meer waard was :D we zien wel hoe het verder verloopt

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

En het is mooi dat het niet continu A0 is, het wil ook A1-A3 zijn. Maar dit ziet er goed uit, inderdaad Tom, snel er doorheen en laat die zon maar knallen, we gaan de flares toch steeds meer missen...

We zullen ietsje hogere zonneactiviteit kunnen verwachten, de zonnevlekkengroepen 0907+0909 keren terug en 0911 is ook gisteren gekomen...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.