Popular Post Malisha Reuvekamp Posted September 25 Popular Post Share Posted September 25 Wow, wat een avond... Het was niet bij te houden met de instellingen zo snel en heftig ging het op een gegeven moment!! 20 a 30 sc belicht. Alles is nog in RAW, dus ik heb even een screenshot gemaakt van een paar foto's. Dit was mijn derde poging dit jaar (en überhaupt in mn leven), en het was zelfs met het blote oog zichtbaar, eerst als vage lichte kleurloze gloed onderaan de.horizon. En ineens.... zag ik het met het blote oog, groen, rood, dansend gordijntje van kleur. 😳😍 niet heel fel, maar overduidelijk. Duurde maar heel kort, daarna was het wel nog lang en vaag zichtbaar als lichtere gloed. Voor de camera duurde het allemaal langer. Fantastisch om mee te maken.eindelijk ☺️ 3 1 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Vincent van Leijen Posted September 25 Popular Post Share Posted September 25 Wat super gedaan!!! Het brak wel erg laat door vannacht. Deze had ik vanmorgen op mijn timelapse staan 3 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferdie Posted September 25 Share Posted September 25 Er komt waarschijnlijk nog meer aan. Nogal wat aarde gerichte zonnevlammen m klasse. Zuidelijk gericht. Hopelijk nog x klasse. Waarschijnlijk nog 2 nachten helder weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malisha Reuvekamp Posted September 25 Author Share Posted September 25 Wat mooi Vincent! Ja ik hou het wel even in de gaten vanavond voor de zekerheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m.esen Posted September 25 Share Posted September 25 Wat een fotos, raw dan nog, wow. Enig idee of het deze nacht ook zo gaat zijn mits het weer wat meevalt? Zou de hoge venen een goede locatie zijn om wat fotos te maken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vancanneyt Sander Posted September 25 Share Posted September 25 5 minuten geleden, m.esen zei: Wat een fotos, raw dan nog, wow. Enig idee of het deze nacht ook zo gaat zijn mits het weer wat meevalt? Zou de hoge venen een goede locatie zijn om wat fotos te maken? De richting van het IMF is dominant noord waardoor het er niet zo goed uitziet voor vanavond. We verwachten wel nog een aankomst van en andere CME die mss wat kentering kan geven, al is de voorspelling daar dat die morgen pas zou aankomen maar met zonnestormen weet je nooit (kunnen steeds vroeger of later aankomen). 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
m.esen Posted September 25 Share Posted September 25 Brdank 3 minuten geleden, Vancanneyt Sander zei: De richting van het IMF is dominant noord waardoor het er niet zo goed uitziet voor vanavond. We verwachten wel nog een aankomst van en andere CME die mss wat kentering kan geven, al is de voorspelling daar dat die morgen pas zou aankomen maar met zonnestormen weet je nooit (kunnen steeds vroeger of later aankomen). Thanks voor je reactie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
KeesZ Posted September 25 Share Posted September 25 Soow!!!! Wat een geweldige plaatjes! 😍 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malisha Reuvekamp Posted September 25 Author Share Posted September 25 Bedankt! ☺️ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Donald Burghardt Posted September 25 Share Posted September 25 Gisteren gemist en vanavond zien de nummertjes er niet geweldig uit. Mijn lijntje met Lapland meld ook niks bijzonders. En hier in Arnhem prachtige... wolken 😶🌫️ Eens kijken wat dromenland te bieden heeft...🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malisha Reuvekamp Posted September 26 Author Share Posted September 26 Dromenland was ook wel fijn. Er lijkt wel zojuist iets gearriveerd te zijn, dus mooi voor de mensen in Alaska en Antarctica. 🤭 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ignitro Posted September 26 Share Posted September 26 Het ziet er niet heel verkeerd uit voor vanavond. Hopen op nog een klein beetje extra en een BZ dat meewerkt. Oh ja, en oplossen van de bewolking🙏🏼 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vancanneyt Sander Posted September 26 Share Posted September 26 2 uren geleden, ignitro zei: Het ziet er niet heel verkeerd uit voor vanavond. Hopen op nog een klein beetje extra en een BZ dat meewerkt. Oh ja, en oplossen van de bewolking🙏🏼 vrees ervoor, Bt is terug op normale toestand dus dat zal het helaas niet worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts