Jump to content

Het eind van de vlekkenloze periode (16-19 mei)


Guest Rens v.d. Pols

Recommended Posts

Guest Rens v.d. Pols

Zoals we al verwachten is het binnen 4 dagen alweer afgelopen met het zonnevlekkengetal 0. 0884 zit nu op de zon en erachter zit de oude 0875 van de M7.92 nog. Die ziet er wel raar uit, waarschijnlijk zijn het meerdere groepjes, op de groene zonnefoto is een brede lichte kleur van zonnevlekkengroepen te zien, maar waarschijnlijk is dit nog normaal, zoals ik al zei het zou best normaal kunnen zijn voor deze tijd van de zon dat er nog steeds nieuwere groep(en)(jes) komen zoals nu...

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Ik denk dat het morgen inderdaad wel interressant is.

Morgen wordt 0884 en de groepen die erachter zitten duidelijker.

Maar het zijn in ieder geval weer redelijke groepjes die ervoor zorgden dat de zonnevlekkengroepenloze periode slechts uit 4 dagen bestond...

Link to comment
Share on other sites

Guest aurora

zou het echt zo kort duren, het minimum is dus al achter de rug volgens jouw? maar vorige cyclussen duurde dat minstens een paar weken toch?

randy

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Nee nee dat heb ik helemaal niet gezegd Randy. ;)

Ik zei dat het vorige minimum pas 10 jaar geleden is en aangezien de zonnecyclus gem. 11 jaar is kan het minimum nog een paar maanden duren, deze 4dagen 0 periode was gewoon weer een tussenperiodetje. Nog effe geduld tot het minimum...

Het echte minimumpunt ja duurt zeker een paar weken 2 tot 6

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Nou een 0865-0875 soort kan er nog wel in.

Zoals ik al zei het is normaal volgens mij dat we nog niet bij het minimum zitten.

Maar de voorspelling was van augustus t/m december 2006 dus inderdaad moet die zon nou eens pff rustig worden en een langere periode dan 4 dagen 0 zijn

PFF...Nog meer gedoe op de zon op Spaceweather.

Een redelijke zonnevlekkengroep op de farside en een aardige zonnevlam(men) op de zijkant van de zon...

Hoe lang zou dit nog door gaan voordat we echt het minimum krijgen...

Link to comment
Share on other sites

Guest zwijn

JAa dat zou ik ook wel eens willen weten, waneer we in het zonne minimum belanden. De zon doet meestal zo als het minimum nabij is. Er kunnen best nog een paar leuke verassingen aan komen, maar echt veel kan dat niet meer zijn. Ik zit echt op de omzwaai te wachten omdat ik zendamateur ben en ik afhankelijk ben van de ionisfeer die voornamelijk wordt gevoed door de zon.

Hopelijk duurt het niet lang meer!

:uglystupid2:

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Nou de voorspellingen liggen tussen augustus en december 2006. Ik hoop dat het minimum zeker niet meer op zich laat wachten en dat het tussen deze maanden valt.

Dan wijkt de gemiddelde zonnecyclus van 11 jaar een beetje af naar ong. 10,5 jaar. Maar het is nog steeds niet zeker of het minimum in 2007 of 2006 valt...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.