Peter De Meirsman Posted November 26, 2018 Share Posted November 26, 2018 Een coronaal gat verschijnt op de voorkant van de zonneschijf. Hoe volg je dit best op? Ik bedoel hier de parameters die best in 't oog worden gehouden en hoe schat je de aankomtijd van de zonnewind op aarde in ? Hoe sterk schat je de Kp in? Kan iemand het eens kort in stapjes omschrijven voor me? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel de Bont Posted November 27, 2018 Share Posted November 27, 2018 Als een coronaal gat centraal richting ons staat duurt het ongeveer 2,5 a 3 dagen totdat de eerste zonnewind aankomt op de Aarde. De breedtegraden op de Zon waar het coronaal gat zich bevindt speelt een rol (transequatoriaal?) en hoe groot is het coronale gat? Wat voor geomagnetische condities veroorzaakte het gat tijdens de vorige rotatie? Wat voor zonnewind waardes werden 1 weekje eerder gemeten door STEREO A? Dat zijn de punten waar ik op let. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.