Jump to content

Poollichtkans 7/8 april 2016


Recommended Posts

Guest Hendrik De Rycke

Hier in Örnsköldsvik (Noorden van Zweden, 63° N) was het noorderlicht behoorlijk indrukwekkend. Ik nam de gelegenheid te baat om de eerste foto's met mijn nieuwe Nikon D7100 met Samyang 16 mm F2 lens te maken. Hier enkele ervan. Ze zijn niet bewerkt.

DSC_0691.jpg

DSC_0696.jpg

DSC_0804.jpg

1 en 3 zijn in het zenit genomen (zie Grote Beer), 2 richting westen (Cassiopeia)

Link to comment
Share on other sites

Wauw! Prachtige foto's! Dat is een geweldige show geweest zo te zien :-)

Ik zie trouwens op de Poollicht.be facebookpagina dat het gisteravond niet mogelijk geweest is om poollicht te zien in de Benelux. Als ik Kiruna en de meldingen op Polarlicht-Vorhersage.de bekijk dan moet er wel eea mogelijk geweest zijn in het noorden van Nederland. Of heb ik dat mis?

Polarlichtvorhersagede2016-04-07.png

kiruna.png

Link to comment
Share on other sites

Het noorden van Nederland had fotografisch of heel mischien heel zwak visueel wel gekund heel eventjes inderdaad maar er zijn geen observaties binnen gekomen. Voor de gewone bezoeker was dit geen echte kans, alleen voor de hardcore jagers mischien. ;)

Mooie foto's Hendrik! 260 kilometer ten noorden van je was het bewolkt! :(

Link to comment
Share on other sites

Guest Hendrik De Rycke

Gordijnen zijn mooi, maar de vortexen, als de hemel in het zenit schijnt open te scheuren, zoals op foto 1, zijn het meest indrukwekkend.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.