Jump to content

Poollichtkans 14-15 december

Featured Replies

Als dit de verstoring is waar we op zitten te wachten, dan wordt het vrees ik niet veel....

Bz blijft nog niet lekker negatief..

• Replies 77
  • Views 18.1k
  • Created
  • Last Reply

Doe nou is niet zo pessimistisch, dit is het begin van het schokfront van de X3.41. Hetgene wat jij bedoelt kwam eergisteren al aan met een snelheid van 850 km/s. Nu gaat het heel spannend worden! De data stijgt gigantisch snel! :D

• Author

Even een update geven...

Even de beginafbeelding erbij nemen met de voorspelde zonnewindsnelheid bij impact.

Als we de voorspelling bekijken zien we hetgeen we nu ook zien met een zonnewindsnelheid van 900 km/sec met erna nog een bult die naar de 1000km/sec. springt, de voorspelde Bt waarde ligt op +40 maar die zou al bij de impact bereikt moeten zijn. Of we de bult nog gaan zien naar de 1000 km/sec, ik weet het niet maar ik hoop van wel.

Ik hoop het ook, de knal is nu bezig, dus de kans is zeker aanwezig dat de snelheid straks ver over de 1000 km/s vliegt ;)

Ook een update van mij:

Laatste waargenomen KP van spacew: 6.00, +4.33 ten opzichte van het vorige uur...

Is dat niet Last hourly KP van spacew: 6.00 nu.

31% kans op poollicht.be nu al!

Boven het zuiden van west-vlaanderen is het volledig uitgeklaard. Laat het nu maar snel donker worden en het poollicht komen. Jammer dit moet beginnen werken om 21u. Mss dat het tegen dan al raak zal zijn!

Spannend!!!

De hemel begint hier nu al vreemd rood te kleuren en ik vraag me af of het zo snel aan het gaan is, de opklaringen komen eraan, dus dit gaat zeer spannend worden! Voorspelde KP al 6.33 en de waargenomen KP 6.00!

Die rode kleur is ongetwijfeld de ondergaande zon ;)

Ja dat had ik ook al door, maar die kwam mooi tussen de wolken door maar in een poollichtvorm en het kan best snel gaan, dus wie weet wanneer het raak wordt! Middle latitudes zijn nu strong! 59% kans op poollicht nu voor ons! :D

Tussenstand, tot nu toe is er "maar " 50 Gigawatt in de ovalen gepompt dat is nog te weinig.

Ottawa K index 7

Als de Ap morgen boven de 75 komt te liggen, hebben we morgen ook nog een kans op noordenlicht.

Inderdaad het gaat er om spannen deze nacht, opklaringen op komst, KP hard stijgend, dus dat belooft wat! Spannend! :D

EPAM doet lichte stijging.. Toch even in de gate houden.

Boven het zuiden van west-vlaanderen is het volledig uitgeklaard. Laat het nu maar snel donker worden en het poollicht komen. Jammer dit moet beginnen werken om 21u. Mss dat het tegen dan al raak zal zijn!

Spannend!

Ik woon in de westhoek maar nog geen opklaring gezien. Hopelijk stabiliseert de boel zich een beetje, komt er een gat in de bewolking boven Vlaanderen en kunnen we deze unieke kans toch meepikken.

Hier is het al heel de namiddag helder, buiten wat kleine wolkenflarden dan. Hopen dat het nog even zo blijft.

EPAM is gigahoog en stijgt inderdaad ook, de middle latitudes alert is yellow-red nu al! Nog even en de low latitudes krijgen een yellowalert! Dit belooft echt veel! Spannend en nog maar even die laatste uren afwachten ;)

Karel: Er worden opklaringen voorspelt achter deze grijze wolken, het is een klein frontje nu dat overtrekt en daarna gaat het opklaren volgens meteokust.be...

Dan komen ze zo ook hier! :D

Bedankt Belgen jullie brengen goed nieuws, nog even en het is zover :D

:Prediction_dates:  2006 Dec 14  2006 Dec 15  2006 Dec 16

:Geomagnetic_A_indices:

A_Fredericksburg        65            50            12

A_Planetary            130          100            20 

NOAA is positief heren..(dames)

Ja het is al de goeie kant op aan het gaan, de EPAM steeg daarnet gigantisch snel! En is nu gigantisch hoog, waargenomen KP al 7.00 dus dat gaat de goede kant op! :D

Inderdaad Australis, het ziet er ook erg positief uit :D

Mensen ik heb er eentje voor de nieuwe uitgave van de van Dale: poollichtstress.  :buck2:  :idiot2:  ;)

Zo spannend is het al lang niet meer geweest. :)

Das mooi! :D Voorspelde KP nu iets minder: 5.00, waargenomen KP nog steeds 7.00 nu...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.