Jump to content

Poollicht 04-01-2015

Featured Replies

Posted

Iedereen de beste wensen voor 2015!

Lucky shot of niet, ik mag dit jaar inluiden met de eerste plaatje van (fotografisch) poollicht in de Benelux van 2015.

Vanavond rond 18:00 liet Kiruna een hele korte dip zien en en dat was genoeg voor deze plaatjes (f2.8, 10s, ISO1600).

Poollicht-2015_04_01.gif

Edited by Vincent van Leijen

• Author

Kiruna piekte rond 17:00 UTC en mijn foto's zijn van 17:11 tot 17:12. Ik denk dat mijn klokje een beetje achterloopt.

Het meest bijzondere vind ik nog wel dat het volle maan is. De maan staat hier nog laag in het oosten.

• Author

Dat de Bz al zo lang in de min zat was voor mij idd reden om Kiruna in de gaten te houden.

Dit was een gelukstreffer, want de dip was heel abrupt en van hele korte duur, het leek wel een storing.

Super mooie foto's Vincent, ik wacht gewoon even af wat de avond verder gaat brengen en dan schiet ik er ook nog wel ff een paar.Het schijnt feest te gaan worden vanaaf.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.