Jump to content

Featured Replies

• 6 months later...

@Vancanneyt Sander       

Suggesties .. ja

En de belangrijkste is dat de moderators ..of diegene die er wat meer verstand van hebben

nix zeggen ..zich afzijdig houden ...zelfs niet eens reageren als je je tot hen richt 

In elk ander forum doet de moderator moeite om het forum de moeite waard te houden

hier blijkbaar niet

ik heb het over de covid19 thread 

• 3 months later...

Hebben jullie ook een nieuwsbrief met updates enz?

We hebben een email systeem die je een email stuurt zodra we een nieuws item plaatsen. Aanmelden doe je hier: https://us16.list-manage.com/subscribe?u=f457949784ff982ace7c63523&id=e0821be8d9

Automatische alerts bijvoorbeeld bij geomagnetsiche stormen en zonnevlammen kun je krijgen via ons Twitter kanaal of via de SpaceWeatherLive Android/iOS app die je kan vinden in de app store op je smartphone.

• 4 years later...

Weet niet of ik hier moet zijn. Maar ik moet nog ff wennen aan de nieuwe interface. Dark mode alleen al is de hele update waard iig.

Suggestie: een plek op de website waar gebruikers op een map een pin kunnen droppen als ze het noorderlicht zien. Dit is vooral handig voor mensen die wat zuidelijker wonen, zoals in de benelux, om te weten of het waard is om naar buiten te gaan zodat ze het zelf kunnen zien.

Ik doe m'n best om de data te interpreteren maar er lijkt altijd een variabele te zijn waardoor ik er naast zit en de kans op het noorderlicht te zien mis.

Mbv een interactieve kaart weet je meteen of anderen rond jou latitude het kunnen zien of niet. Er is volgens mij een andere website die dit ook doet maar de uitvoering laat de wensen over. Mensen die hun vakantiekiekjes uit Noorwegen midden op de dag posten en 0 moderatie. Volgens mij is de focus van die website eerder inkomsten genereren uit data/advertenties dan dat je er echt wat aan hebt.

Heel simpel: een (interactieve) wereldmap op de auroral activity pagina waar iedere (geregistreerde of niet) gebruiker een anonieme pin kan droppen (10km cirkel voor de anonimiteit) als ze de aurora zien. De pin blijft een X uur staan en begint met een groene kleur en vervaagt tot rood des te ouder hij is. Eventueel met de mogelijkheid om een foto bij te voegen als bewijs.

Het enige probleem wat ik voorzie is mensen die trollen, maar dat is met een verplichte registratie vrij makkelijk op te lossen. Een iets genuanceerdere oplossing behoeft minimale moderatie waar mensen met een X aantal posts op het forum pins kunnen verifiëren. En des te meer mensen participeren des te legitiemer de pins zijn.

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik persoonlijk een beetje moe wordt van mensen om me heen die bij iedere kp3 screenshots doorsturen van vage bloatware apps die automatisch een kaart genereren obv data (en ondertussen alle data van die telefoon verkoopt). SWL heeft een fatsoenlijke reputatie en als een dergelijke map op SWL wordt gehost kan ik in vervolg mensen hierheen sturen. Het verbaast mij iedere keer weer hoeveel mensen onzin apps downloaden...

Edit: 2e suggestie!

Mobile gebruikers kunnen niks met afkortingen als CH HSS en SWL, we zien alleen de puntjes die er onder staan. Ik moet de PC er bij pakken om alle afkortingen uit m'n hoofd te leren. Als er iets van een mouse-over/pop-up voor mobile is, GRAAG 😁

Edited by funny lights enjoyer
Zinsopbouw en 2e suggestie

• Author
1 hour ago, funny lights enjoyer said:

Dark mode alleen al is de hele update waard iig.

Absoluut 😎

Ik doe m'n best om de data te interpreteren maar er lijkt altijd een variabele te zijn waardoor ik er naast zit en de kans op het noorderlicht te zien mis.

Nowcasting en het forum volgen helpt ook al veel. En uiteraard magnetometers.

Het toevoegen van een kaart voor pinnetjes te zetten is zeker een goed idee, maar m'n coding skills daarvoor zijn wat te beperkt (javascript is nog ietwat m'n nachtmerrie 🙈). De site zelf werkt nu zonder registraties om het snel te houden tijdens stormen, voorzien van gebruikersregistraties is een te grote aanval op de server en zou te snel plataan bij grote activiteit, dat is dan ook de reden dat we op de site zelf geen logins of dergelijke doen.

We hebben wel een oval map kaart die interactief is, zowel in onze app als op SWL Pro. Enkel de functionaliteit voor pinnetjes te plaatsen ontbreekt.

Mobile gebruikers kunnen niks met afkortingen als CH HSS en SWL, we zien alleen de puntjes die er onder staan. Ik moet de PC er bij pakken om alle afkortingen uit m'n hoofd te leren. Als er iets van een mouse-over/pop-up voor mobile is, GRAAG

Terechte opmerking! Ik bekijk dit verder of dit kan aangepast worden

On 2/8/2025 at 2:47 PM, funny lights enjoyer said:

Er is volgens mij een andere website die dit ook doet maar de uitvoering laat de wensen over

Klopt, "My Aurora Forecast" heeft deze functie in de app zitten, deze is aardig accuraat. Het trollen is afgedekt met dat je moet "bewijzen" dat het Noorderlicht aanwezig is wanneer de kans erg klein is dat het ook daadwerkelijk aanwezig is, door bijvoorbeeld een foto te uploaden met datum. Wanneer de groene wolk van de aurora oval boven je locatie aanwezig is, hoef je dus niks te bewijzen gezien de kans groot genoeg is om het daadwerkelijk te zien.

Dat is ook het enige waar ik die app voor gebruik, want al het andere zit naar mijn mening erg goed (en beter) in elkaar op SWL. Ik merk dat dit allemaal ook accurater is dan daar, dus mijn complimenten daarvoor 😄. Zou inderdaad fijn werken als alles op 1 site/app te zien is, maar ik snap ook dat dit veel werk is om voor elkaar te krijgen haha