Jump to content

Featured Replies

Fotos van kaslicht dus maar weggedaan :(

Edited by davidd

• Replies 55
  • Views 23.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Vanochtend onderweg naar werk toch even gestopt en de telefoon gepakt. Ca 6:40 vanochtend. 

• Vincent van Leijen
    Vincent van Leijen

Toch nog maar naar Havelte gegaan voor een herkansing van het mooie licht bij de hunebedden. De bewolking liet niet al te lang op zich wachten.

• Albert Wester
    Albert Wester

Het was een bizarre avond op Terschelling met eigenlijk alles wat te wensen viel. Van fel groen met diep paars en rood tot en met de aurora tot boven het eiland met prachtige pilaren en gordijnen

Posted Images

38 minuten geleden, davidd zei:

Hier roeselare west-vlaanderen, niet te vergelijken maar de hele nacht potdicht om dan toch om 3.30 voor het eerst iets te zien (in mei te vroeg gaan slapen). Jammer genoeg nog altijd wolken. En dus niet zoals de klassieke fotos.IMG-20241011-WA0008.thumb.jpg.fb44e56ff6897723d44fd441d5bc0171.jpgIMG-20241011-WA0002.thumb.jpg.7a5098f6ab1f966247b0bff884a8d965.jpg

Dit lijkt me eerder van serres te komen dan van poollicht (wolk verlicht en te paars)

Dacht ik ook even, maar ik woon er al paar jaar en nog nooit gezien (foto uit eigen tuin). Er zijn ook geen serres in de dorpskern en timing viel samen met de beste periode (wakker geworden van het alarm, waarvoor dank) en was maar kwartier zichtbaar. Dus vandaar dat ik vrij zeker was dat het toch temaken had met het noorderlicht :/. Ik zal er de komende nachten eens extra op letten. 

Edited by davidd

En vandaag is jet natuurlijk helder 😅 ,kan het zijn dat er nog een heel klein beetje poollicht kan zijn , precies toch nog gelijk een heel kleine tint roze op de foto weten vangen, ik kan mis zijn.

20 uren geleden, davidd zei:

Hier roeselare west-vlaanderen, niet te vergelijken maar de hele nacht potdicht om dan toch om 3.30 voor het eerst iets te zien (in mei te vroeg gaan slapen). Jammer genoeg nog altijd wolken. En dus niet zoals de klassieke fotos.IMG-20241011-WA0008.thumb.jpg.fb44e56ff6897723d44fd441d5bc0171.jpgIMG-20241011-WA0002.thumb.jpg.7a5098f6ab1f966247b0bff884a8d965.jpg

Dat is (bijna) overduidelijk licht van kassen of serres zoals jullie dat noemen.

Als je achter het tweede huis van rechts kijkt zie je daar op beide foto's de gloed vanaf beneden. Die hoeft dus helemaal niet in je woonplaats te staan maar kan soms kilometers ver weg zijn.

Overigens zou de paarse gloed van poollicht meer naast en tussen de wolken zitten.

• 2 weeks later...