Jump to content

Poollicht 3 maart 2024


Recommended Posts

Netjes Vincent maar heb je nu geen spijt dat je niet meer hoog in het noorden zit? 😬 
Op Terschelling was het met het blote oog zichtbaar, al heb ik het wel eens sterker gezien.

Ik heb er gelijk maar even een Pano van gemaakt om, ook om PTGui Pro even te testen wat die er van maakt zo in het donker. Ik ben er best tevreden over.

Pano bestaat uit 10 foto's met de volgende data: Nikon D750 met Sigma 20mm F1,4 Art. Iso 800 - 6 sec. - F1.4

Poollicht_.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

In noord Groningen heb ik voor ruim een uur foto's gemaakt en vrijwel elke foto is wel iets te zien. Achteraf een video gemaakt waarop het vrij duidelijk te zien is. Bij deze een van de betere foto's.

 

IMGP5318(Large).thumb.jpg.1e07e708170d7344f60dbda3dbb80d18.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 uren geleden, Vincent van Leijen zei:

Mooi foto's weer!

@Albert Wester het echte gemis hier is de vrije horizon en ik heb nu wat meer lichtvervuiling...
Zie ik bij jou links boven trouwens een beamer of is het een SAR-arc?

@Vincent van Leijen Dat viel een beetje weg van het panorama maar het is een SAR-arc. Op X (Twitter) was er even verwarring omdat daar de term SAR viel. Zodra ik dat zie denk ik gelijk aan Search And Rescue. Het was @KeesZ die helderheid verschafte! 🤣
 

Tsja, een vrije horizon is essentieel maar die heb je ook niet aan de IJsselmeerkust? Zit je natuurlijk wel met dat windmolenpark wat de zaak weer verstiert...

Ik zit hier steeds met de Brandaris. Ik heb ook al eens gevraagd of het lampje even uit kon maar dat vond men niet zo'n goed idee... Ondertussen maak ik daar maar een beetje gebruik van door de duinen te laten verlichten.

Poollicht_1027.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 3/3/2024 at 10:06 PM, Albert Wester said:

Netjes Vincent maar heb je nu geen spijt dat je niet meer hoog in het noorden zit? 😬 
Op Terschelling was het met het blote oog zichtbaar, al heb ik het wel eens sterker gezien.

Ik heb er gelijk maar even een Pano van gemaakt om, ook om PTGui Pro even te testen wat die er van maakt zo in het donker. Ik ben er best tevreden over.

Pano bestaat uit 10 foto's met de volgende data: Nikon D750 met Sigma 20mm F1,4 Art. Iso 800 - 6 sec. - F1.4

Poollicht_.jpg

Prachtig met de melkweg erbij!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.