Jump to content

Onderzoek van de ARCTICS werkgroep ISSI Bern

Recommended Posts

Hoi hoi,

Ik lees zelf al een aantal jaren mee hier op 't forum.

Namens een mede-noorderlichtjager en haar connectie als citizen scientist van de ARCTICS werkgroep van het ISSI (International Space Science Institute) in Bern, plaats ik dit bericht met een linkje naar hun onderzoek.

Hier kun je een aantal vragen beantwoorden over het noorderlicht tijdens het weekend van 10-13 mei 2024, des te meer info kunnen ze verzamelen en toevoegen aan hun artikel.

Hieronder kopieer ik even haar verhaal en de link naar het onderzoek!

Alvast ontzettend bedankt voor je waardevolle toevoeging aan het onderzoek!

☆☆☆

'Vind je het leuk als jouw ervaringen met het poollicht van 10-13 mei 2024 deel uitmaken van een internationaal onderzoek?

Ik heb een vraag voor iedereen die het noorderlicht tussen 10 en 13 mei heeft gezien.

Ik ben een van de citizen scientists die deel uitmaakt van de ARCTICS werkgroep van het ISSI (International Space Science Institute) Bern. Nu willen de wetenschappers in deze werkgroep graag een artikel schrijven over het bijzondere poollicht event van 10 tot 13 mei. Daarvoor zijn ze op zoek naar jouw ervaring! Als je wilt, kun je die via deze link met de werkgroep delen:

https://tinyurl.com/ARCTICSsurvey

Alvast bedankt! Ik ben de enige uit Nederland in deze groep, dus het zou extra leuk zijn als onze ervaring met deze spectaculaire gebeurtenis in Nederland en België terugkomt in het stuk en daarvoor is jouw input nodig!

Mede i.v.m. privacy heb ik geen direct inzicht in de ingevulde formulieren.

Hartelijke groet,

Marjan Spijkers'

• Like 1