Jump to content

Poollicht 27 februari 2023


Recommended Posts

large.IMG_2952.jpg.0125db43acbd827470cbe78c316f4950.jpg

Het was maandagavond druk aan de Waddenkust. Ondanks de rustige condities ("Kp" van Kiruna zat nog rond de 5) was er kort een schitterende kroon te zien van beamers. Iets verderop bij Zwarte Haan hoorden we een hoop gejoel. Vandaag las ik dat daar 100 toeschouwers stonden. Toen de wolken aan kwamen drijven was het feestje snel afgelopen.

Terug bij de auto stonden er nog veel mensen naar de wolken te kijken. Ik heb er nog een paar gesproken. Lekker gemaakt door de plaatjes van zondag wilden ze de kans niet missen om dat met eigen ogen te zien. Als je weet waar je naar kijkt en je ogen liet wennen aan het donker dan was het met het blote oog best te zien. Ik zag zelf geen kleur dit keer, vooral grijstinten. Maar ik ben bang dat het aan veel mensen voorbijgegaan is.

13s, iso 1600, F2.8

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

3 uren geleden, Vincent van Leijen zei:

volgens mij een nieuw record?!

veel records gesneuveld 🙂 nieuw bezoekersrecord, nieuw maandrecord beetje te gek voor woorden :D
Voor België was het lang geleden dat het nog eens fotografisch waar te nemen was, meen zelfs in SC24 dat het er niet van was gekomen 😮

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Een nieuw account want mijn vorige had een koppeling met verwijderde social media. 

Op het strand van Egmond aan Zee heb ik op 26 februari mogen genieten van een prachtige lichtshow tussen de wolken. Visueel was het wittige gloed en enkele beamers waren te herkennen. Foto genomen om 22:45. 
27 februari was ik rond 19:45 weer op het strand. Het poollicht was al direct fotografisch waarneembaar. Op de foto's is een zwakke groene+paarse gloed herkenbaar. Rond 21:45 heb ik mijn laatste foto (zie bijlage) getrokken en de boel ingepakt. De schreeuwende kinderen, zaklampen, etc begonnen mij te irriteren. Achteraf had ik 10 minuten langer moeten blijven.... 

Poollicht2602a.jpg

Poollicht2702.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Hey Kees 👋🏻 welkom terug!

9 minuten geleden, KeesZ zei:

Een nieuw account want mijn vorige had een koppeling met verwijderde social media. 

Ik heb je oude account samengevoegd met je nieuwe dus je bent niks kwijt 👍

prachtige foto’s alweer! Je was al op post op 26 februari terwijl niemand dacht dat het wat zou worden en we veel gemist hadden😂. Jammer dat je op 27 februari iets te vroeg bent vertrokken, rond 22u was het echt goed gang.

ps: dank voor je donatie en steun aan ons project!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dank voor de goede en snelle service, Sander! 😀

Ja, na al die jaren ben ik nog steeds enthousiast en laat ik geen kans onbenut. De 26e begon het al in de middag borrelen. In de avond was het weer ouderwets datastaren, op het juiste moment de deur uit stappen en vervolgens op een leeg strand genieten van de lichtshow. Op naar de volgende kans!

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.